
INTENSIU PREPARATORI PER A LES PROVES D’ACCÉS ALS
ESTUDIS SUPERIORS D’ART DRAMÀTIC DE L’INSTITUT DEL TEATRE 2013
Intensiu teorico-pràctic de 45 hores repartides setmanalment durant els mesos previs a les proves: abril, maig i juny.
Els curs va adreçat a tots aquells que desitgen cursar els Estudis Superiors d'Art Dramàtic a l’Institut del Teatre, tant en l’especialització de text, teatre musical o gest, i està impartit per diversos professionals en actiu i en constant contacte amb l’Institut del Teatre.
En la part teòrica es treballaran les lectures obligatòries, anàlisi i comentari de textos i imatges d’obres de teatre proposades en les Bases de les Proves d’Accés de l’Institut del Teatre.
En la part pràctica es treballaran les següents assignatures: Interpretació, Cant – Veu i Dicció catalana, Música i Moviment.
Un cop publicades les qualificacions provisionals de la prova teòrica, hi ha l’opció d’afegir una sessió addicional abans de la prova pràctica. El dia 8 de juny, amb un suplement de 40 euros.
Les Proves Teòriques són el 7 de juny (segons les dates publicades l'any passat)
Les Proves Pràctiques són entre el dia 14 i el 21 de juny (segons les dates publicades l’any passat).
Calendari: 6,13,20,27 d’abril , 4,11,18 i 25 de maig i 1 de juny de 9:00 a 14:30 (dissabtes)
PREU: 290 euros/curs sencer
PLACES LIMITADES
(Inscripció a la secretaria de l'escola. Cal abonar una paga i senyal de 50 euros que es restaran de la totalitat del curs)
Proves d'accés 2013
ESCOLA SUPERIOR D'ART DRAMÀTIC
Estructura general de les proves
Les proves d’accés consten de dues proves, la prova A i la prova B. La prova A està repartida en dos blocs: el bloc A1 i el bloc A2. La prova B consta d’un sol exercici.
Descripció de les proves
Prova A1
La prova A1 és comuna a totes les especialitats i constarà de dos exercicis: un de comentari de text i un d’anàlisi de la imatge.
Per a l’exercici de comentari de text, la persona aspirant haurà d’haver llegit prèviament les obres teatrals específiques. L’exercici consistirà en un comentari escrit d’un fragment d’una d’aquestes obres i d’un qüestionari format per diverses preguntes relatives a aquestes obres.
L’exercici d’anàlisi de la imatge consistirà en un comentari escrit d’una o diverses imatges, lliurades al moment de la prova, a partir d’un qüestionari format per diverses preguntes.
Avaluació Prova A1
Per a l’exercici de comentari de text, es valorarà la maduresa i coneixements de la persona aspirant pel que fa a la comprensió de conceptes i a la utilització del llenguatge, així com la identificació de la tendència i l’estil el qual s’insereix l’obra, definint les característiques més importants del gènere, aspectes històrics, socials i artístics relacionats amb l’obra.
Per a l’exercici d’anàlisi de la imatge, es valorarà la maduresa i coneixements de la persona aspirant pel que fa a la comprensió de conceptes, a la comprensió del llenguatge visual i habilitat per relacionar i sintetitzar. Des de la perspectiva de l’estil i tendència en el qual s’insereix l’obra, es valoraran els coneixements de la persona aspirant quant a la descripció de les característiques més importants que defineixen la proposta visual i la identificació dels aspectes històrics, socials i artístics relacionats amb l’obra.
Prova A2
Consta de quatre exercicis:
Exercici 1: Interpretació. Té per objectiu comprovar les habilitats interpretatives necessàries per cursar els estudis. L’aspirant haurà de presentar dues propostes d’actuació (una del bloc de material relatiu a l’itinerari pel qual s’opta preferentment i una segona de l’altre bloc de material) i un poema dels proposats.
Exercici 2: Veu/dicció. Té per objectiu comprovar les habilitats tècniques relatives a la veu i el nivell de correcció fonètica catalana. Consisteix en una lectura a vista d’un text escrit seleccionat per la comissió avaluadora en el moment de l’exercici i improvisació a partir de les pautes donades per aquesta.
Exercici 3: Moviment. Té per objectiu comprovar les habilitats tècniques relatives al moviment. L’aspirant treballarà en grup exercicis físics i de moviments proposats per la comissió avaluadora en el moment de l’exercici.
Exercici 4: Música/cant. Té per objectiu comprovar les habilitats tècniques relatives a la música i al cant. L’aspirant haurà de reproduir una frase melòdica i una altra de rítmica proporcionades per la comissió avaluadora en el moment de l’exercici.
Calendari Prova A2
La prova A2 tindrà lloc entre el divendres dia 15 i el dijous 21 de juny. Cada aspirant formarà part d’un grup que treballarà davant de la comissió avaluadora una jornada de 8 hores, 4 de matí i 4 de tarda. Al matí es realitzaran els exercicis de Veu/dicció, de Moviment i de Música/cant. A la tarda cada aspirant presentarà les seves propostes d’interpretació. Cada aspirant ha d’assistir només a una jornada completa. El dia de la prova A1 es publicaran als taulells informatius els grups i dies de presentació corresponents.
Avaluació prova A2
En l’exercici 1 d’Interpretació es valorarà l’habilitat d’estructuració, comunicació i veracitat en la proposta, així com l’habilitat d’integrar en la proposta aspectes tècnics vocals, corporals i/o musicals.
En l’exercici 2 de Veu/dicció per a l’itinerari de Text/musical, es valorarà el nivell de correcció fonètica catalana (vocalisme i consonantisme), la qualitat de la veu (to, timbre i intensitat) i l’existència de disfuncions vocals (ronquera, afonia i nasalitat). Els aspectes relatius a la dicció computaran la meitat de la nota de l’exercici i els aspectes relatius a la qualitat vocal i a les disfuncions vocals l’altra meitat. Cal superar aquesta prova per poder accedir a l’itinerari de Text/musical.
En l’exercici 3 de Moviment, es valoraran les qualitats físiques bàsiques i les qualitats del moviment.
En l’exercici 4 de Música/cant, es valoraran el sentit rítmic i l’afinació.
Prova B
Consta d’un únic exercici que es desenvoluparà a partir del material presentat a l’exercici 1 de la prova A2 i a partir de propostes de treball coral i per parelles, indicades per la comissió avaluadora en el moment de començar l’exercici. Consta de dues fases: una primera fase d’elaboració de les propostes i una fase de presentació. Els aspirants desenvoluparan durant tres dies, en sessions de treball de quatre hores diàries, diferents exercicis orientats a valorar el seu potencial artístic i d’aprenentatge. Després d’aquests tres dies, en una última jornada es farà la presentació final de les propostes treballades davant la comissió avaluadora.
Avaluació prova B
Es valorarà la capacitat de joc, la capacitat de comprensió i d’integració de les indicacions de la comissió avaluadora, la capacitat d’acció/reacció, la capacitat de treball en equip, la capacitat de concentració i d’evolució en el procés de treball. Pel que fa a la fase de presentació es valorarà la capacitat comunicativa i de comprensió de les propostes.